Narrow your search

Library

UCLL (6)

Arteveldehogeschool (5)

Odisee (4)

AP (3)

Hogeschool Gent (3)

KDG (3)

Thomas More Kempen (3)

VIVES (3)

KU Leuven (2)

PXL (1)

More...

Resource type

book (8)


Language

Dutch (7)

English (1)


Year
From To Submit

2001 (8)

Listing 1 - 8 of 8
Sort by

Book
Docentenhandleiding : wondverzorging
Authors: ---
ISBN: 9031335053 Year: 2001 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De kracht van groepen : Normen en rollen
Author:
ISBN: 9031336181 9789031336180 Year: 2001 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Docentenhandleiding : uitscheiding-vervolg
Authors: ---
ISBN: 9031335037 Year: 2001 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum


Book
Coördinatie en continuïteit van zorg : skillslab-serie voor verpleegkundige beroepsvaardigheden : docentenhandleiding kwalificatieniveau 5
Authors: ---
ISBN: 9031335479 9031330868 Year: 2001 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum


Book
Werken met drama.
Author:
ISBN: 9024413613 Year: 2001 Publisher: Soest Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek beschrijft praktijkgerichte theorie en vele voorbeelden van het werken met drama binnen het sociaal-agogisch werkveld. Ingegaan wordt op het innerlijke proces van verbeelding en de diverse uitdrukkingsvormen van drama binnen praktijksituaties. Centraal staat het methodisch aanbieden van drama-activiteiten alsmede toepassingsmogelijkheden voor drama binnen de dagelijkse leefsituatie in instellingen. Het eerste en tweede deel van dit boek behandelt praktijkgerichte theorie over verbeelding en communicatie, gericht op het werken met drama in de praktijk. Voorzien van uiteenlopende praktijkvoorbeelden, komen achtereenvolgens aan de orde: het werken met verbeeldingsoefeningen en geleide fantasie, verhalen vertellen, creatief schrijven en dichten, non-verbale communicatie en bewegingsexpressie, uitbeelden en pantomime, verbeeldend en dramatisch spel. Vanuit de specifieke kenmerken worden toepassingsmogelijkheden gegeven binnen de dagelijkse leefsituatie van bewoners alsmede werkwijzen voor het aanbieden van activiteiten. Het derde en vierde deel van dit boek gaat in op het methodisch werken met drama. Het beschrijft stapsgewijs het vormgeven van dramapresentaties, voorbeelden van drama-opdrachten en een indeling van dramatische werkvormen en oefeningen. Aansluitend op de gangbare methodiek van de activiteitenbegeleiding, komt vervolgens het verantwoord opzetten en begeleiden van een drama-activiteit aan bod. (Bron: covertekst)


Book
Taal en kleuters
Authors: ---
ISBN: 9001757723 900175774X Year: 2001 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Theoretische achtergronden en praktische werkvormen voor leerkrachten om op een verantwoorde wijze taalactiviteiten te ontplooien bij kleuters.Mac SteenaartIn dit deeltje uit de serie 'Taal & didactiek' wordt ingegaan op de achtergronden van taalontwikkeling bij kleuters. De auteurs zien deze groep als groep die op de basisschool toch anders moeten worden benaderd. De didactiek moet worden afgestemd op de spelende manier waarop kleuters hun wereld ontdekken. Aan de hand van heel veel praktijkvoorbeelden wordt theoretische achtergrondinformatie gegeven aan de doelgroep (die in het boek met 'je' wordt aangesproken), studenten van de pabo en leerkachten van de onderbouw basisschool. Daarnaast wordt veel aandacht besteed aan praktische zaken (tips, lessuggesties, werkvormen). Het taalgebruik is niet moeilijk, maar de uitvoering wat zakelijk: heel veel tekst, veel paragrafen, opdrachten en kleine zwartwitfoto's. Bevat inhoudsopgave, literatuuroverzicht en een trefwoordenregister.© NBD Biblio


Book
Startblokken van basisontwikkeling : een goed begin voor peuters en jongste kleuters
Authors: ---
ISBN: 9023237048 Year: 2001 Publisher: Assen Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Startblokken bevat praktijkvoorstellen om de jongste kinderen te ondersteunen en te stimuleren zodat hun kansen op schoolsucces zullen toenemen. De accenten liggen op voorwaarden voor een optimale ontwikkeling (veiligheid en geborgenheid, zelfvertrouwen), op sociale en communicatieve competenties, op taalontwikkeling, beginnende geletterdheid en het leren van Nederlands als tweede taal. De spelactiviteit is daarin het belangrijkste `ontwikkelingsinstrument'. Veel aandacht gaat dan ook uit naar spelactiviteiten: bewegingsspel, manipulerend spel, rollenspel en constructief spel. En naar activiteiten met verhalen, boeken en teksten. Thema's of gemeenschappelijke onderwerpen zorgen voor samenhang. Het aandeel van leidsters en leerkrachten staat centraal in de ontwikkelingsgerichte pedagogiek. Zij zorgen ervoor dat de activiteiten tot ontwikkeling en leren leiden. Welke pedagogische en didactische middelen daarvoor ter beschikking staan is uitgebreid beschreven (met name op het gebied van spelontwikkeling en taalontwikkeling), evenals de manier waarop zij observeren en evalueren. Ouders worden in dit alles als partners gezien. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 8 of 8
Sort by