Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Wondzorg --- Beroepsuitoefening --- Beroepsprofiel --- Training --- Vaardigheidstraining --- Verbandleer --- Studiemethode --- Studiebegeleiding --- Rollenspel --- Diabetes mellitus --- Ulcus cruris --- Decubitus --- Opname patiënt --- Evaluatie --- Verpleegkundige
Choose an application
Groepstherapie --- Groepspsychologie --- Psychotherapie --- Psychologie --- 316.45 --- Groepsdynamica --- Rolpatroon --- groepsdynamica --- psychologie, sociaal --- psychotherapie --- groepspraktijk --- groepstherapie --- rolgedrag --- rollenspel --- Psychothérapie --- 361.13 --- 615.86 --- 301.15 --- Psychiatry --- groepspsychologie --- Provincie West-Vlaanderen
Choose an application
613.21 --- blaaskatheterisatie --- gezondheidszorg --- rollenspel --- skillslabmethode --- spoelingen --- stoma --- uitscheidingsstelsel --- vaardigheidstraining --- verpleegkunde --- verpleegkundige interventies --- urologie --- verpleegkundige opleiding --- Basisverpleegkunde - Verpleegkundige interventies --- Uitscheidingsstelsel --- Katheterisatie --- Stoma --- Blaaskatheterisatie --- Blaaskatheter
Choose an application
613.21 --- continuïteit --- coördinatie van zorg --- gezondheidszorg --- skillslabmethode --- stage --- vaardigheidstraining --- verpleegkunde --- verpleegkundige interventies --- verpleegplan --- zorgprogramma --- continuïteit van zorg --- verpleegkundige opleiding --- zorgcoördinatie --- Basisverpleegkunde - Verpleegkundige interventies --- Verpleegkunde --- Verpleegkundige interventies --- Vaardigheidstraining --- Training --- Multidisciplinair team --- Rollenspel --- Verpleegkundige interventie
Choose an application
Dit boek beschrijft praktijkgerichte theorie en vele voorbeelden van het werken met drama binnen het sociaal-agogisch werkveld. Ingegaan wordt op het innerlijke proces van verbeelding en de diverse uitdrukkingsvormen van drama binnen praktijksituaties. Centraal staat het methodisch aanbieden van drama-activiteiten alsmede toepassingsmogelijkheden voor drama binnen de dagelijkse leefsituatie in instellingen. Het eerste en tweede deel van dit boek behandelt praktijkgerichte theorie over verbeelding en communicatie, gericht op het werken met drama in de praktijk. Voorzien van uiteenlopende praktijkvoorbeelden, komen achtereenvolgens aan de orde: het werken met verbeeldingsoefeningen en geleide fantasie, verhalen vertellen, creatief schrijven en dichten, non-verbale communicatie en bewegingsexpressie, uitbeelden en pantomime, verbeeldend en dramatisch spel. Vanuit de specifieke kenmerken worden toepassingsmogelijkheden gegeven binnen de dagelijkse leefsituatie van bewoners alsmede werkwijzen voor het aanbieden van activiteiten. Het derde en vierde deel van dit boek gaat in op het methodisch werken met drama. Het beschrijft stapsgewijs het vormgeven van dramapresentaties, voorbeelden van drama-opdrachten en een indeling van dramatische werkvormen en oefeningen. Aansluitend op de gangbare methodiek van de activiteitenbegeleiding, komt vervolgens het verantwoord opzetten en begeleiden van een drama-activiteit aan bod. (Bron: covertekst)
486.82 --- 792.5 --- beweging --- drama --- expressie --- schrijven --- spelen --- verbeeldingstechnieken --- vertelkunst --- 379.825 --- psychodrama --- rollenspel --- theater --- creativiteit --- ergotherapie --- Begeleiding --- Bewegen --- Drama --- Expressie --- Methodiek --- Schrijven --- Spelen --- Vormgeving --- Dramatische expressie --- 615.86 --- 371.3 --- 7 --- 159.95 --- 615.88 --- Dramatiek --- Drama: techniek --- #KVHB:Dramatechnieken --- #KVHB:Expressietechniek --- 456.72 --- Dramatische expressie(Dramatische vorming) --- Activiteitenbegeleiding --- 615.85 --- 477.2 --- sociaal-agogisch werk --- dramatische expressie --- Theatrical science --- Didactics of the arts --- orthopedagogiek --- Didactic strategies --- muzische vorming --- beeldende expressie
Choose an application
English language --- 81'3:65 --- bedrijfscommunicatie (zakelijke communicatie) --- conversatie --- Engels --- leesoefeningen --- luisteroefeningen --- mondelinge communicatie --- onderhandelen --- rollenspel --- schriftelijke communicatie --- spelen --- EFL (English as a foreign language) --- English as a foreign language --- English as a second language --- English to speakers of other languages --- ESL (English to speakers of other languages) --- ESOL (English to speakers of other languages) --- TESL (English to speakers of other languages) --- Business English --- Textbooks for foreign speakers --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactics of English --- zakentaal --- Germanic languages
Choose an application
Theoretische achtergronden en praktische werkvormen voor leerkrachten om op een verantwoorde wijze taalactiviteiten te ontplooien bij kleuters.Mac SteenaartIn dit deeltje uit de serie 'Taal & didactiek' wordt ingegaan op de achtergronden van taalontwikkeling bij kleuters. De auteurs zien deze groep als groep die op de basisschool toch anders moeten worden benaderd. De didactiek moet worden afgestemd op de spelende manier waarop kleuters hun wereld ontdekken. Aan de hand van heel veel praktijkvoorbeelden wordt theoretische achtergrondinformatie gegeven aan de doelgroep (die in het boek met 'je' wordt aangesproken), studenten van de pabo en leerkachten van de onderbouw basisschool. Daarnaast wordt veel aandacht besteed aan praktische zaken (tips, lessuggesties, werkvormen). Het taalgebruik is niet moeilijk, maar de uitvoering wat zakelijk: heel veel tekst, veel paragrafen, opdrachten en kleine zwartwitfoto's. Bevat inhoudsopgave, literatuuroverzicht en een trefwoordenregister.© NBD Biblio
aanvankelijk lezen --- Didactics of Dutch --- Didactics of Kindergarten --- technisch lezen --- Didactics of languages --- didactiek --- kleuteronderwijs --- taal --- 471.41 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Didactische werkvormen --- Evaluatie --- Kindertaal --- Kleuteronderwijs --- Leerlijnen(Groeilijnen) --- Ontluikende geletterdheid --- Taal --- Taalmethodes --- Taalontwikkeling --- Taalverwerving --- 471.41 ) Taal en verbale expressie --- fantasiespel --- kleuters --- kringgesprek --- linguïstiek --- rollenspel --- taalactiviteiten --- taalonderwijs --- taalontwikkeling --- taalverwerving --- vertellen --- voorlezen --- Taalopvoeding ; kleuteronderwijs --- Kleuterschool: taal --- Taal en verbale expressie --- Schoolbooks - Didactic material --- Taalonderwijs : kleuters --- 472.1 --- Didactiek van het Nederlands --- Didactiek van de talen --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- Kleuters --- Taalopvoeding --- Nederlands --- Taalactivering --- Kleuter --- Therapie --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Taalstimulering --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Startblokken bevat praktijkvoorstellen om de jongste kinderen te ondersteunen en te stimuleren zodat hun kansen op schoolsucces zullen toenemen. De accenten liggen op voorwaarden voor een optimale ontwikkeling (veiligheid en geborgenheid, zelfvertrouwen), op sociale en communicatieve competenties, op taalontwikkeling, beginnende geletterdheid en het leren van Nederlands als tweede taal. De spelactiviteit is daarin het belangrijkste `ontwikkelingsinstrument'. Veel aandacht gaat dan ook uit naar spelactiviteiten: bewegingsspel, manipulerend spel, rollenspel en constructief spel. En naar activiteiten met verhalen, boeken en teksten. Thema's of gemeenschappelijke onderwerpen zorgen voor samenhang. Het aandeel van leidsters en leerkrachten staat centraal in de ontwikkelingsgerichte pedagogiek. Zij zorgen ervoor dat de activiteiten tot ontwikkeling en leren leiden. Welke pedagogische en didactische middelen daarvoor ter beschikking staan is uitgebreid beschreven (met name op het gebied van spelontwikkeling en taalontwikkeling), evenals de manier waarop zij observeren en evalueren. Ouders worden in dit alles als partners gezien. (Bron: covertekst)
kleuteronderwijs --- Didactics of Kindergarten --- peuters --- #PBIB:+101.30 --- #PBIB:+110.40 --- didactiek --- kleuters --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- pedagogiek --- 471.4 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Evaluatie --- Klasmanagement --- Kleuteronderwijs --- Observatie --- Ontwikkeling --- Opvoeding (Pedagogie) --- Peuters --- Relatie ouders-school (Ouderparticipatie) --- Spelen(Kinderspelen) --- Werken met prentenboeken --- Basisontwikkeling --- Bewegingsspelen --- Bouwen --- Constructiespel --- Didactiek --- Inrichting --- Klaslokalen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Ontluikende geletterdheid --- Oudercontacten --- Relatie ouder - school --- Rollenspel --- Samenspel --- Schoenen --- Spelen --- Verteltafels --- Evaluatie ; kleuteronderwijs --- Observatie ; evaluatie ; kleuteronderwijs --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Ouderparticipatie ; kleuteronderwijs --- 030150.jpg --- 2,5-jarigen: didactiek --- Kleuterschool: didactiek --- Peuters: didactiek --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Kinderopvang --- Onderwijs : Didactiek : Kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Kleuters --- Didactic strategies --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- pedagogische psychologie --- ontwikkeling van het kind --- taalverwerving --- didactische werkvormen --- spelactiviteiten --- socio-emotionele ontwikkeling --- Kleuter --- Peuter
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|